Thursday, August 13, 2009

Konsep Islam Hadhari atau Gagasan Satu Malaysia : satu pandangan politik



Umumnya, sekarang adalah pemerintahan Datuk Najib yang telah mengambil alih "kuasa" daripada Pak Lah. Pak Lah pula sewaktu pemerintahannya "satu konsep Islam Hadhari", yang mengenengahkan Islam satu wadah yang cuba diterapkan dalam pemerintahan di Malaysia.








Satu perkara yang digusarkan adakah setiap pemerintahan akan sentiasa ada satu pendekatan baru. Mungkin, jika TPM pula menjadi PM , pasti akan membuat pendekatan yang baru pula. Namun kemana haluan politik yang silih berganti.

Islam Hadhari yang dicanai oleh Pak lah suatu ketika dahulu gah dengan pendekatan islam yang mendekati kaum bukan Islam. di tangan Datuk Najib pula, lebih mengutamakan sifat majmuk dalam Malaysia. Memang tidak di nafikan ada kebaikan dan kelemahannya satu Malaysia ini. namun langkah penyelesaian dan sentiasa mengatasi masalah harus ada dalam PM kita.

jika satu Malaysia di laksanakan, nasib orang Melayu dan Bahasa Melayu harus dibela oleh Najib.



Bendera Malaysia juga, hanya dilihat sebagai kain biasa, jadi tugas PM harus meletakkan rohani ke dalam kain itu. mencinta Malaysia senang sahaja di mulut, kita bukan hanya menabur wang berjuta untuk menyambutnya, tetapi biarlah berjuta idea bagi memakmurkan Malaysia ini.

1 comment:

Anonymous said...

senang sajer..
kita pangkah bulan

oit, jgn lupa daftar pengundi kt spr

aku dah daftar dah..hahah